گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.
گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.

یزد استانی پر از شگفتی(۱)

سلام. این بار پس از چند هفته غیبت می خواهم گزارش سفر یزد رو که در تاریخ 17 و 18 و 19 و 20 دی ماه به استان یزد انجام دادیم رو بنویسم . البته این سفر به قدری خوب و ارزشمند بود که نمی شه به طور خلاصه نوشت . اما چه کنیم که فرصت برای نوشتن کمه . اما هر کدام از دوستان اگر مایل باشند می تونم متن کامل رو براشون بفرستم. 

در ابتدا ما چون فرصتمون برای سفر به این استان پر از شگفتی کم بود مجبور شدیم تا عقدا رو از اتوبوس استفاده کنیم  تا بیشتر وقتمون رو در استان یزد باشیم.   

شب ساعت 2 رسیدیم به عقدا و در کنار بخشداری این شهرستان چادر زدیم . شهر خیلی ساکت بود ، تنها مورد زمین سردی بود که روی آن چادر زده بودیم که نشد خوب بخوابیم.  

فردا به سمت غار اشکفت یزدان به راه افتادیم. این غار در 50-60 کیلومتری عقدا است که  البته بیشتر راه خاکی و صعب العبور بود. راه سنگینی برای دوچرخه است . در غار اشکفت یزدان به مدت 30 سال آتش مقدس نگهداری میشده که خاکسترهای موجود در آن به همین دلیل است. اکثر مردم محلی این غار را نمی شناسند. قبل از روستای هفتهر یک جاده که سمت چپ جاده آسفالته است و نشانه آن دو درخت خشکیده ابتدای آن است تنها راهنمای ماست وبعد 40 کیلومتر خاکی . غار در مکانی سخت و صعب العبور قرار دارد.   

دروازه عقدا کهن

 

داخل غار زیباست وپر است از خاکستر و چند تا حوض هم دارد. اما ما مجبور بودیم زود برگردیم. چون دیر شده بود و به شب بر میخوردیم. برگشتیم و حسابی کوبیده شدیم . 50 کیلومتر از مسیر را در شب رکاب زدیم که کاری بس خطرناک و البته غیر قابل اجتناب بود. شب ساعت 9 رسیدیم به اردکان و رفتیم منزل خانواده محترم سنایی که بسیار به ما لطف کردند. 

ادامه مطلب ...