گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.
گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.

یک حادثه

سانحه برای طبیعت مرد نامی ایران در نپال
عباس جعفری، طبیعت گرد، ایران شناس، نویسنده، عکاس و کوه نورد سرشناس ایران در سانحه‌ای ناگوار در کشور نپال ناپدید شده است

به گزارش خبرگزاری محیط‌زیست ایران دوشنبه هفته پیش در حالی‌که عباس جعفری با یک قایق کایاک یک نفره در یکی از رودخانه‌های نپال در حال قایق سواری بود، دچار حادثه شده. قایق او برگشته و از دسترس همراهان خارج شده است.

از دوشنبه تا لحظه نگارش این خبر جست‌وجوها فقط منجر به پیدا کردن قایق عباس در مرز کشور چین و نپال شده است و هنوز اثری از خود او به دست نیامده.

عباس جعفری در 25 سال گذشته در زمینه‌های مختلفی چون عکاسی، راهنمای گردشگری، کوه نوردی و تدریس اکوتوریسم فعالیت می‌کرد.

جعفری متولد 1341 است و به بیشتر قله‌های بالای 7 هزار متر جهان صعود کرده و یکی از سرشناس‌ترین کوه نوردان ایران محسوب می‌شود.

عکس‌های او از طبیعت و مردم ایران و جهان در معتبرترین نشریات بین‌المللی (ازجمله نشنال ژئوگرافیک) چاپ شده و نیز عکس‌های کتاب "راه یاب ایران" نیز منبعی است از تصاویری که جعفری در طول سفر از گوشه و کنار ایران گرفته است.

او روزنامه‌نگاری را با مجله شکار و طبیعت پیشین آغاز کرده و همیشه سفرنامه‌ها و یادداشت‌ها و عکس‌های وی در معتبرترین نشریات گردشگری کشور چاپ شده است.

وی نقش قابل‌توجهی در شناسایی بسیاری از مناطق دور افتاده و مردم بومی ایران داشـــته و می‌توان گفت بسیاری از آیین‌های ایرانی به واسطه تلاش عباس جعفری بوده که اقبال ثبت و ماندگاری پیدا کرده است.

از جعفری هم‌اکنون کتاب راه یاب بیابانگردی در ایران از سوی انتشارات فرهنگ معاصر در مرحله تدوین نهایی قرار دارد.

وی تاکنون عمدتا به‌عنوان راهنمای سفر فعال بوده و در حال حاضر دبیر گروه اکوتوریسم خبرگزاری محیط‌زیست ایران (ایرن) است.

جعفری ازجمله همکاران روزنامه همشهری ‌بوده وعکس‌های زیبای اوازطبیعت ایران بارها درصفحه اول همشهری چاپ شده است .همچنان جست‌وجوها برای یافتن عباس ادامه دارد. برای نجات او دعا کنیم. کاری جز این نمی‌توان کرد. 
 
اخرین اخبار در مورد عباس ( از تماس  با تیم جستجوی عباس در نپال)

 رادیوی سراسری نپال هر چند لحظه یک بار مشخصات عباس را اعلام کرده و از مردم محلی می خواهند در صورت یافتن نشانه ای از او به گروه های جستجو اطلاع دهند.  تلویزیون نپال نیز چندین بارتصویر عباس را نشان داده و برای یافتن او از مردم این کشور استمداد طلبیده است. عباس جعفری اکوتوریست، کوه نورد و عکاس نامدار ایرانی از دوشنبه گذشته در چین کایاک سواری در رودخانه تریشولی نپال به دام یک گرداب افتاده و مفقود شده است. قایق او در نزدیکی محل حادثه ( دو و  نیم کیلومتر) اما با وجود جستجوهای گسترده هنوز نشانه ای از خود او پیدا نشده است.

پس از اعلام خبر مفقود شدن عباس دوتن از دوستانش محمد تاجران و محمد علیان عازم نپال شدند و تیم جستجو را از لحاظ مالی، روحی و تجهیزات تقویت نمودند . در حال حاضر دو تیم 10 نفره به تیم جستجو افزوده شده است. مسیر رودخانه و مسیرهای فرعی و همچنین جنگل های حاشیه رودخانه و قبایل اطراف باید مورد بررسی و جستجو قرار گیرد. نپالی ها و تیم جستجو به یافتن عباس و زنده بودنش امیدوارند و نمونه های از این دست در این منطقه توسط جستجوگران یافته شده است علاوه بر این به دلیل اینکه عباس جعفری خود مدرس " زندگی در شرایط سخت" بوده است همچنین با توجه به وسعت منطقه و انشعاب های فراوان رودخانه و پوشش جنگلی اطراف آن احتمال زنده ماندن او هنوز وجود دارد.

 

24/6/88   جستجو برای یافتن عباس همچنان ادامه دارد. تیم جستجو سوم نیز منطقه را بار دیگر مورد چیمایش و جستجو قرار می دهد. همچنین تایید شد که قابق عباس در فاصله  دو و نیم کیلومتری محل حتادثه پیدا شده و یافتن قایق در مرز چین که در خبرهای اولیه امده بود منتفی است.

 

یوسف گم گشته بازاید به کنعان غم مخور

 25/6/88  

به گزارش تیم تجسس منطقه نپال دیروز (سه شنبه 24 شهریور) جسد یک مرد و یک زن در حاشیه رودخانه کشف گردید. جسد مرد که دارای صورتی سالم بود توسط خانم فرخنده صادق - همسر عباس جعفری - مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص گردید که جسد مکشوفه متعلق به  عباس جعفری نمی باشد. لذا اخبار و شایعات منتشره درخصوص یافتن پیکر وی تایید نمی گردد.

رودخانه عریض و طویل تیل چو با عرض بین 200 تا 1000 متر و طولی حدود 200 کیلومتر پس از عبور از مناطق مختلف جنگلی و مردابها به اقیانوس هند می ریزد. حوادث غرق و مفقود شدن در این منطقه پرخطر زیاد اتفاق می افتد و سابقه پیداشدن جسد یا فرد زنده پس از روزهای طولانی در این منطقه وجود دارد.

مسئولین تیم های تجسس حاضر در منطقه پس از کشف این دو جسد، با انرژی مضاعف به جستجوی خویش برای دستیابی به خبرهای خوشحال کننده ای از وضعیت مربی و هنرمند گرانقدر کشورمان - عباس جعفری - پرداختند.

همچنین محل اولیه ناپدید شدن وی که امکان غواسی داشته است توسط تیم غواسی مورد کاوش قرار گرفت و به دلیل عدم یافتن ردی از وی امید نجات عباس بیش از پیش شده است.

27/6/88  طی تماس برقرار شده با تیم جستجو اعلام شد که منطقه همچنان مورد بررسی و جستجو قرار دارد و امید در تیم و همه دوستداران  عباس پرشور است.

  28/6/88  عملیات در بخش اول از محدوده های سه گانه تعیین شده برای جستجو پایان یافته و گروه های نجات بر محدوده دوم متمرکز شده اند . بخش اول شامل خود رودخانه می شده است، یعنی جایی که از بیشترین احتمال برای یافتن عباس برخورداربوده، بخش دوم محدوده ای با امکان متوسط را در بر می گیرد، که عمدتاً شامل حوزه های پایین دست و مناطق جنگلی اطراف رودخانه می شود. بخش سوم با احتمال " کم " شامل محدوده های دورتر از رودخانه می شود. نیافتن نشانه ای از عباس در محدوده شماره یک، می تواند خبری امیدوارکننده هم محسوب شود، زیرا این احتمال را که عباس رودخانه را ترک کرده و توسط خود و شاید بومیانی که او را پیدا کرده باشند، به جایی درخشکی منتقل شده باشد، افزایش می دهد .

امشب نیز تیم جستجو با افراد محلی و حرفه ای نپالی جلسه ای برای بررسی منطقه و احتمالا تغییر نحوه جستجو خواهند داشت که روند را بهتر و سریع تر نمایند. نتیجه این جلسه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد

29/6/88   غروب، امروز تیم جستجو طی برنامه از پیش اعلام شده جستجوی خانه به خانه سمت راست رودخانه را آغاز کرده اند. هنوز اثری از عباس نیست.تیم جستجو در حال حاضر شامل فرخنده، همسر عباس و سایر دوستان او از ایران و تعدادی از راهنمایان محلی بوده که جمعا نزدیک 20 نفر هستند.از فردا تعداد بیشتری به این تیم ملحق خواهند شد.تیم نجات کشور نپال تنها در جستجوی رودخانه شرکت داشت و جستجوی خانه به خانه و خشکی به دوش عزیزان ایرانی خودمان است.از اینجا به همه آنان خسته نباشید می گوییم و امیدواریم تلاششان بی پاسخ نماند.

 برای سلامتی عباس ، فرخنده و دوستان پر تلاشمان دعا می کنیم.

 30/6/88  دوستان عزیز...

عملیات جستجو، امروز در قالب دو تیم، یکی بر روی رودخانه و دیگری در خشکی مطابق برنامه صورت گرفته است.هیچ سر نخی از عباس عزیزمان نیست. اما ما این را به فال نیک گرفته و همچنان امیدواریم که عباس خود را از رودخانه خارج کرده و شاید جایی در خشکی تحت مداواست. برای عباس ، فرخنده، محمد تاجران ،محمد علیان ،کامران، سعیده و بدری عزیز دعا می کنیم.

 

http://www.tabiatgardy.com/content/view/12/134/

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 22:00 http://www.amir88.blogsky.com

من که خوشم اومد.راستی می خوام دوچرخه بخرم اگه میشه یه مارک خوب بگو.تا 300هزار تومان.به وبلاگم سر بزن

مریم پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:35 http://comet63.blogfa.com

سلام
ممنون که وبلاگ اومدید و لایق دونستید و لینکم کردید.
سعی می کنم مطالبتون رو بخونم.
من هم شما رو لینک می کنم.
راستی من هم اصالتا همدانی هستم.
موفق بمونید...

یوسف پور شنبه 4 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:56 http://www.azadwoman.blogfa.com

همش به لحظه ای فکر میکنم که اقای جعفری سالم پیدا بشه.ای خدا یعنی میشه؟دعا میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد